Vytisknout
Kategorie: Autodílna
Zobrazení: 6601
Stahovák pružin
Stahovák vinutých pružin je potřeba pro výměnu tlumičů pérování přední nápravy typu Mc-Pherson. Já ho zatím potřeboval jako výpomoc při montáži vodící tyče nápravy na voze Tatra T-613.

 



Na mém autě někdo nedotáhl matici která drží tlumič v pouzdru. Po sundání pneumatiky a spuštění auta na podpěrku mi celá poloosa spadla téměř na zem.

Při pokusu o montáž vzpěrné tyče, se mi nepodařilo poloosu zvednout natolik, aby tyč šla nasunout na své místo. Hmotnost vozu není tak velká, aby dokázala dostatečně stlačit pružinu.
Abych mohl polonápravu složit, objednal jsem si stahovák vinutých pružin u firmy uni-max. Objednávka byla vyřízena během dvou dnů. Stahovák je dodáván v papírové krabičce.

Krabice stahováku
Stahováky jsou uloženy v polystyrénovém držáku.

Obsah krabice
Stahováky jsou tři, aby nemohlo dojít k vysmeknutí pružiny ze stahováku při její úplné demontáži z nápravy.

Stahovák
Další bezpečnostní výbava stahováku je destička se dvěma kolíky. Tuto destičku přitáhneme imbusovým klíčem č.5 k pružině. Díky tomu je stahovák fixován v jedné poloze k pružině a nehrozí jeho sklouznutí.

Destička
Datail čelistí stahováku.

Čelisti
Na tomto obrázku je stahovák nasazený na pružině. Podle volného místa okolo pružiny se snažíme stahovák nasadit v rozpětí 120 st.

Nasazený stahovák
Zde je pružina stažena natolik, že po zvednutí polonápravy šla vzpěrná tyč za použítí mírného násilí nastrčit na své místo.

Stažená pružina
Pro stahování potřebujeme klíč č.19. Pružinu stahujeme rovnoměrně, aby nedocházelo k přílišnému namáhání některého ze stahováků.

A na závěr celkový pohled na smontovanou polonápravu.

Smontovaná polonáprava