Luboš Třmínek - osobní stránky

Zadní brzdy
Poměrně častou závádou bývá nefunkční ruční brzda. Příčinou je zatuhlá páka ruční brzdy na zadním brzdiči.

 

Zatáhnete ruční brzdu a po jejím uvolnění nemá vratná pružina sílu páku uvolnit. Zadní brzda pak více či méně přibrzďuje.

Páku lze prostříkat olejem a rozhýbat. Je to pouze krátkodobé řešení a je jen otázka času, kdy páka zatuhne natolik že rozhýbat nejde.

To je ten lepší případ. V horším případě vám odejde těsnění kolem páky a brzdič vyteče. Naštěstí se mi to stalo až po zaparkování. A nebylo to pár kapek brzdovky, ale normální louže pod zadním kolem.

A protože jsem nechtěl nic riskovat, vyměnil jsem rovnou celý brzdič, brzdový kotouč a destičky.
Po sundání kola a řádném podložení a zajištění auta, jsem svorkou skřípnul brzdovou hadici. Potom si povolíme hadici na brzdiči. Stačí s ní jen cuknout aby byla rozhýbaná v závitu.

Jinak dáváme na hadici pozor, abychom jí nějak nekroutili, nelámali a nevěšeli na ní brzdič.

Zadní brzdy
Povolíme dva šrouby a sundáme drzdič.

Zadní brzdy
Zadní destičky, které mají nejlepší kilometry již za sebou. Ale mohlo by být ještě hůř.

Zadní brzdy
Pohled na brzdič do prostoru destiček.

Zadní brzdy
Pohled od brzdové hadice.

Zadní brzdy
Abychom mohli sundat brzdový kotouč, musíme nejdříve odmontovat držák brzdiče. Jsou to jen dva šrouby.

Zadní brzdy
Držák brzdiče.

Zadní brzdy
Pohled směrem k předku vozu.

Zadní brzdy
K sundání kotouče můžeme použít speciální stahovák FORD, šroubovák, nebo kladivo. Kladivo byla jasná volba.

Kolem svorníků a náboje jsem nastříkal olej a nechal chvíli působit. Pak stačilo několik ran kladivem do prostoru mezi svorníky a kotouč odskočil.

Zadní brzdy
Starý kotouč.

Zadní brzdy
Kotouč z vnitřní strany.

Zadní brzdy
Náboj pořádně očistíme a namažeme měděnou vazelínou.

Zadní brzdy
Použil jsem kotouče Brembo Max. Každý kotouč je samostatně zabalen.

Zadní brzdy
Vybalený kotouč.

Zadní brzdy
Vnitřní strana kotouče.

Zadní brzdy
Kotouč nasadíme na náboj a utáhneme ho matkama.

Zadní brzdy
Pak změříme házivost kotouče.

Zadní brzdy
Házivost měříme cca 5mm od horního okraje a nesmí přokročit 0,1mm. Pokud je větší, je potřeba zjistit příčinu a tu odstranit, jinak hrozí zničení nového kotouče.

Zadní brzdy
Nové zadní brzdové destičky.

Zadní brzdy
Nový zadní brzdič TRW.

Zadní brzdy
Nové a staré díly.

Zadní brzdy
Připevníme držák brzdiče a brzdič. Vše dotahujeme momentovým klíčem na předepsaný moment.

Zadní brzdy
Abych mohl nasadit brzdič, musel jsem pootočit brzdovou hadici v uložení na zadním ramenu. Připojíme a seřídíme ruční brzdu a odvzdušníme brzdovou soustavu. Brzdy je potřeba zajet podle pokynů výrobce kotouče a destiček.

15.10.2017  Vozík pro svářečku XH

Prodám setrvačník pro Parní stroj, Stirling, nebo Vakuum motor. Průměr setrvačníku 80mm, materiál litina. Setrvačník je obrobený a stačí jen vyvrtat díru na osu. Cena 300 Kč + poštovné, platba předem na účet. Obdržíte přesně to co vidíte na foto.

Setrvačník

Setrvačník