Po sundání kola a řádném podložení a zajištění auta, jsem svorkou skřípnul brzdovou hadici. Potom si povolíme hadici na brzdiči. Stačí s ní jen cuknout aby byla rozhýbaná v závitu.
Jinak dáváme na hadici pozor, abychom jí nějak nekroutili, nelámali a nevěšeli na ní brzdič.
 |
Povolíme dva šrouby a sundáme drzdič.
 |
Zadní destičky, které mají nejlepší kilometry již za sebou. Ale mohlo by být ještě hůř.
 |
Pohled na brzdič do prostoru destiček.
 |
Pohled od brzdové hadice.
 |
Abychom mohli sundat brzdový kotouč, musíme nejdříve odmontovat držák brzdiče. Jsou to jen dva šrouby.
 |
Držák brzdiče.
 |
Pohled směrem k předku vozu.
 |
K sundání kotouče můžeme použít speciální stahovák FORD, šroubovák, nebo kladivo. Kladivo byla jasná volba.
Kolem svorníků a náboje jsem nastříkal olej a nechal chvíli působit. Pak stačilo několik ran kladivem do prostoru mezi svorníky a kotouč odskočil.
 |
Starý kotouč.
 |
Kotouč z vnitřní strany.
 |
Náboj pořádně očistíme a namažeme měděnou vazelínou.
 |
Použil jsem kotouče Brembo Max. Každý kotouč je samostatně zabalen.
 |
Vybalený kotouč.
 |
Vnitřní strana kotouče.
 |
Kotouč nasadíme na náboj a utáhneme ho matkama.
 |
Pak změříme házivost kotouče.
 |
Házivost měříme cca 5mm od horního okraje a nesmí přokročit 0,1mm. Pokud je větší, je potřeba zjistit příčinu a tu odstranit, jinak hrozí zničení nového kotouče.
 |
Nové zadní brzdové destičky.
 |
Nový zadní brzdič TRW.
 |
Nové a staré díly.
 |
Připevníme držák brzdiče a brzdič. Vše dotahujeme momentovým klíčem na předepsaný moment.
 |
Abych mohl nasadit brzdič, musel jsem pootočit brzdovou hadici v uložení na zadním ramenu. Připojíme a seřídíme ruční brzdu a odvzdušníme brzdovou soustavu. Brzdy je potřeba zajet podle pokynů výrobce kotouče a destiček.
|