![]() |
Jednoho dne přijdu k autu a připadá mi tak nějak nakřivo. Pravá zadní pneumatika je napůl prázdná.
|
No nic asi ventilek, nafouknu to. Po nafouknutí je ale slyšet unikající vzduch. Příčina úniku je prasklina v duši přesně v místě, kde je v ráfku výřez pro ventilek. Koupím tedy novou duši, límec a protože pneumatika už za ta léta je mizerná, tak i tu.
V dílenské příručce najdu kapitolu, jak vyměnit pneumatiku. Vše je popsáno ve třech větách, doplněno obrázkem, jak jednou rukou odtlačíte postranní kruh a druhou vyvléknete pero ráfku. Pokud nemáte nové kolo kde je vše čerstvé a volně pohyblivé, tak na to rovnou zapomeňte. Úžasná je věta: "Do dělící spáry závěrného kruhu nasadíme montážní páku, opřeme o okraj ráfku a stlačíme postrání kruh". Spára na konkrétním kole je asi 4mm. Na ostatních ještě méně. Jak tam mám narvat montážní páku??? Nebo někdo zapoměl péra ve výrobě zkrátit natolik, aby tam to místo pro páku bylo? A nebo dělám něco špatně. Každopádně ani postranní kruh se nijak ochotně nehýbe. Abych šel tomu štěstíčku trochu naproti, nastříkám zatím do spáry péra olej. Snad to trochu povolí. Dále se pouštím do výroby odtlačovacího přípravku, abych měl vůbec šanci se pokusit kolo rozebrat.
|