Vytisknout
Kategorie: Tatra
Zobrazení: 1317
Ložisko nápravy
Po několika posledních jízdách jsem zjistil, že se zadní náboje kol hřejí. Nejdříve padlo podezření na "zaseklý" brzdový váleček. Jeden byl ale krátce po repasi (tekl) druhý jsem vyměnil, ale nepomohlo to.
Povolil jsem seřízení brzd, abych měl jistotu, že to někde nepřibržďuje. Opět bez výsledku. Zahřívání bylo tak silné, že se s autem nedalo téměř jezdit. Poslední možností je ložisko nápravy. Vše jsem nastudoval v příručce, koupil nářadí a pustil se do výměny ložisek.
 
Na náboji kola je našroubována příruba s vyříznutým závitem. Na ní je přišroubována stahovací plotna a nasazen 20t hydraulický stahovák. Pouze hrubá síla ke stažení náboje nestačí. Náboj je potřeba nahřát.

Ložisko nápravy
 
Náboj po nahřátí a poklepání odskočí.

Ložisko nápravy
 
Sundaný brzdový štít s paknama.

Ložisko nápravy
 
Poloosa s nápravou. Vnitřní gufero se bude měnit.

Ložisko nápravy
 
Domeček s ložiskem šel stáhnout překvapivě lehce. Z vazelíny s odloupnul vymezovací kroužek.

Ložisko nápravy
 
Ložisko z domečku vyklepeme.

Ložisko nápravy
 
Šlo to celkem snadno.

Ložisko nápravy
 
Z brzdového štítu sundáme pakny.

Ložisko nápravy
 
Postupně na nás budou vypadávat různé podložky a vymezovací kroužky. Uložení ložiska je už modernizované, tedy bez použití stahovací matice.

Ložisko nápravy
 
Všechny díly jsem opláchnul Arvou a očistil drátěným kartáčem.

Ložisko nápravy
 
Očištěný domek ložiska.

Ložisko nápravy
 
Očištěný náboj kola.

Ložisko nápravy
Až dosud šla demontáž příliš jednoduše a lehce. Zbývalo by jen vše nalakovat, nasadit nové ložisko a gufera a složit zpátky.

Ložisko nápravy
A to je nepřípustné. Nic na starém autu nemůže jít jednoduše. Druhá strana nápravy mi ukázala, že tomu tak bude. Ale o tom až v dalším pokračování.

Ložisko nápravy