Vytisknout
Kategorie: Tatra
Zobrazení: 6739
Ventil T805
Častou příčinou, že motor u vozu Tatra T805 nepracuje jak má, je netěsný palivový ventil.

 



Vůz má dva palivové ventily. Jeden pro provoz a druhý pro rezervu. Do palivové nádrže jsou zavedeny dvě palivové trubky, kdy každá je zakončena v jiné výšce.

Některé vozy byly vybaveny dokonce třemi ventily. Třetí ventil byl ke startovací nádržce, která byla umístěna na zadní stěně budky u spolujezdce.
Ventil je jednoduchý "tahací". Tahem otevři - stiskem zavři.

Ventil T805
Oba ventily jsou našroubovány na litinovém držáku.

Ventil T805
Na osičce ventilu je nasazen korkový váleček...

Ventil T805
... který časem kvůli seschnutí a vydrolení korku přestane těsnit. Benzínové čerpadlo pak nedokáže nasát benzín z nádrže.

Ventil T805
Rozebraná pohyblivá část ventilu.

Ventil T805
Do korkového špuntu od vína jsem vyvrtal díru a na soustruhu špunt stočil na potřebný průměr, aby vše těsnilo.

Ventil T805
Nový a nasazený korek v porovnání se starým, který je zdeformovaný ve spodní části.

Ventil T805
Místo za sedačkou spolujezdce, kde jsou ventily namontovány.

Ventil T805
Vše celkem fungovalo, ovšem jen do první zimy. Na jaře motor začal vynechávat až nešel nastartovat vůbec. Ventil opět netěsnil. Po vyndání korku, jsem zjistil, že korek měl v sobě kaz, který se po působení benzínu objevil. Protože jsem doma další korkový špunt neměl, zkusil jsem na burze koupit korkový váleček do palivového ventilu na Stadion S11. Ten sedne úplně přesně, jen je trochu kratší. Proto na opravu budete potřebovat jeden a čtvrt válečku pro opravu jednoho ventilu. Nyní je vše perfektně těsné a benzínové čerpadlo při ručním pumpování bez problémů nasaje benzín z nádrže.