Luboš Třmínek - osobní stránky

Palivová soustava
Auto mám doma a začínám se s ním seznamovat. Především se jedná o malé vyjížďky po okolí. Jednoho dne padlo rozhodnutí, že se pořádně podívám pod auto. Vydávám se tedy k rampě.

 

První rampa je obsazená a tak jedu k druhé. Druhá rampa je volná a opatrně na ní najíždím. Je sice trochu užší a vnější boky předních pneumatik drhnou o boky rampy, ale pro prohlídku spodku to stačí.

Na spodku jsem našel několik míst pro opravu, ale nic zásadního. Proto sjíždím dolů a startuji. Motor naskočí a po několika vteřinách se zastaví. Druhý a třetí pokus o nastartování je stejný. Z levého výfuku se valí černý dým.
Po otevření víka motoru mě polilo horko a zároveň přeběhl mráz po zádech. Ze zadního karburátoru přetékal benzín na sací potrubí a dále mezi válce motoru zahřátého na provozní teplotu. Odjišťuji hasící přístroj a hadrem se snažím odsávat vytékající benzín. Po několika dlouhých, ale opravdu dlouhých vteřinách přestává benzín vytékat. Nechávám vyvětrat motorový prostor a o další startování se ani nepokouším. Následuje cesta domů - na laně.

Pohled na karburátory
Protože je ve voze původní "letecká" benzínová hadice, tak kromě karburátorů demontuji i nádrž a celé benzínové vedení.

Benzínová pumpa
Při čištění nádrže jsem zkontroloval i funkci plováku a signalizace rezervy. "Hladové oko" svítí přesně při 5.litrech. Nádrž má obsah 50 litrů.

Palivová nádrž
Oba karburátory jsem rozebral, vyčistil, profouknul trysky a vzdušníky. Při profukování ventilku plováku, z něj vypadla šupinka čehosi. Ta byla příčinou jeho zaseknutí a následného přeplavení plovákové komory.

Karburátor
Natáhnout benzínovou hadici je relativně jednoduché. Jediná komplikace na nás čeká v prostoru pod sedadlem spolujezdce. Tam je hadice vedena pod rozvodem vzduchu topení. Protože jsem nechtěl rozvaděč vzduchu demontovat, tak jsem si pomohl kusem drátu. Ten jsem nejprve protáhl pod rozvaděčem, na jeden konec přivázal hadici, a pomalu jí protahoval.

Vrtání díry
Namontovat karburátory a nádrž bylo už jednoduché. Načerpání paliva proběhlo bez problémů a motor nastartoval napoprvé. Nikde nic neteklo. Jen je někdy potřeba přitáhnout šrouby na přívodu do karburátorů.

Přívod do karburátoru

1.4.2019 Parní stroj Bing 10/141/2

Prodám setrvačník pro Parní stroj, Stirling, nebo Vakuum motor. Průměr setrvačníku 80mm, materiál litina. Setrvačník je obrobený a stačí jen vyvrtat díru na osu. Cena 300 Kč + poštovné, platba předem na účet. Obdržíte přesně to co vidíte na foto.

Setrvačník

Setrvačník
Prodám opracované díly na malou ohýbačku plechu. Je potřeba díly jen sestavit a nejlépe svařit. V sekci dílna si můžete prohlédnout stavbu. Cena 1500 Kč + poštovné.Obdržíte přesně to co vidíte na foto. Stavbu si můžete prohlédnout v sekci Dílna. 

Setrvačník

Setrvačník

Setrvačník