Luboš Třmínek - osobní stránky

Měřič kompresních tlaků
Nemá vaše auto potřebný výkon?

 

Zkusili jste rychlé pruhy, zkrátit řadící páku, uříznout závit pružiny pérování, dát auto na hlíny, vybrat tlumič výfuku, TDi aby to táhlo od spodu a stále nic?

Tak si změřte kompresní tlaky svého motoru. Bez správných kompresních tlaků to prostě nepojede.
Měřič kompresních tlaků pro benzínové motory a dodáván v plastové krabičce.

Měřič kompresních tlaků
V krabičce najdeme vše potřebné pro měření většiny benzínových motorů.

Měřič kompresních tlaků
V balení je anglický návod. Před měřením musíme vyšroubovat všechny zapalovací svíčky, nasadit kompresiometr s startérem protočit motor dokud se hodnota kompresního tlaku neustálí.

Návod
Samotný měřák je robustního provedení s ochranným gumovým krytem. Stupnice je cejchována v kg/cm2 a PSI.

Měřák
Kompresiometr je vybaven zpětným ventilem, aby i po skončení měření na něm zůstala naměřená hodnota. Nulování měřáku se provádí bočním tlačítkem. Připojení nástavců pro měření je s pomocí rychlospojky, jakou známe třeba z kompresorů.

Měřák
Pro měření dostanete 4 šroubovací redukce přímo do otvoru pro svíčku. Velikosti redukcí jsou: M10x1, M12x1,25, M14x1,25 a M18x1,5.

Redukce
Dále tlakovou hadici pro našroubování svíčkových redukcí.

Hadice
A dva pevné nástavce pro přímé přimáčknutí na otvor svíčky.

Pevný nástavec
Kompresiometr s pevným nástavcem.

Měřič kompresních tlaků
Kompresiometr s hadicí a redukcí.

Měřič kompresních tlaků
Konec hadice pro připojení redukce je vybaven převlečnou maticí, kterou stáhneme dozadu a našroubujeme redukci.

Hadice
Potom matici uvolníme a tím dojde k zajištění redukce. Nemůže se tedy stát, že vyšroubujeme z motoru jen hadici a redukce zůstane v otvoru pro svíčku.

Hadice
Kompresiometr připravený pro měření. Samotné měření nedopadlo příliš dobře. Zatím mám místo 8-mi válce "jen" 6ti válec. Na dvou válcích jsem nezměřil vůbec nic, to znamená že jsou zcela bez komprese.

Hadice
A na závěr praktická ukázka z měření motoru T603A. Správný kompresní tlak má být 6,5 - 7,5 kg/cm2. Změřených 4,5 kg/cm2 není tedy nic moc.

3.1.2024  Pokračujeme ve stavbě vozu Tatra 603 1/8 Deagostini č.26 Montáž levého zadního zavěšení kol (I).

Prodám setrvačník pro Parní stroj, Stirling, nebo Vakuum motor. Průměr setrvačníku 80mm, materiál litina. Setrvačník je obrobený a stačí jen vyvrtat díru na osu. Cena 300 Kč + poštovné, platba předem na účet. Obdržíte přesně to co vidíte na foto.

Setrvačník

Setrvačník
Prodám opracované díly na malou ohýbačku plechu. Je potřeba díly jen sestavit a nejlépe svařit. V sekci dílna si můžete prohlédnout stavbu. Cena 1500 Kč + poštovné.Obdržíte přesně to co vidíte na foto. Stavbu si můžete prohlédnout v sekci Dílna. 

Setrvačník

Setrvačník

Setrvačník